Algemene Voorwaaden

Laatste update: 17 april 2024

Farida Heezen, handelend onder de naam FH Coaching (hierna: Farida) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 81382200 en is gevestigd aan de Maasstroom 21, 2721 BA Zoetermeer.

Artikel 1 - Begrippen

  1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:

  2. Aanbod: Ieder schriftelijk aanbod aan Klant tot het leveren van Producten door Farida waar deze voorwaarden onverbrekelijk mee verbonden zijn.

  3. Bedrijf: De natuurlijke of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf.

  4. Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

  5. Digitale Producten c.q. Diensten: De Producten c.q. Diensten die door Farida worden aangeboden zijn digitale producten en coaching op het gebied van online business.

  6. Farida: De aanbieder van Producten/Diensten aan Klant.

  7. Klant: de Consument of het Bedrijf dat een Overeenkomst op afstand aangaat met Farida en een onlinecursus afneemt.

  8. Overeenkomst: De koopovereenkomst op afstand die strekt tot de verkoop van en toegang tot Producten c.q. Diensten die door Klant gekocht zijn van Farida.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Farida, elke Overeenkomst tussen Farida en Klant en op elk Product en/of elke Dienst die door Farida wordt aangeboden.

  2. Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Klant de beschikking over deze algemene voorwaarden. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Farida aan Klant aangeven op welke wijze Klant de algemene voorwaarden kan inzien, welke in elk geval op de website van Farida zijn gepubliceerd, zodat Klant deze algemene voorwaarden eenvoudig kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.

  3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Farida is overeengekomen.

  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van Klant.

  5. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.

  6. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.

  7. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit ook te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn/die/hen/hun, indien en voor zover van toepassing.

  8. Tussentijdse opzegging is uitdrukkelijk uitgesloten, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  9. In aanvulling op deze algemene voorwaarden zijn de algemene en/of gebruiksvoorwaarden van de derde partij, waarop de onlinecursus gehost wordt, van toepassing.

Artikel 3 - Het Aanbod

  1. Alle door Farida gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Als het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.

  2. Farida is slechts aan een Aanbod gebonden indien Klant het verschuldigde bedrag al heeft voldaan. Niettemin heeft Farida het recht een Overeenkomst met een (potentiële) Klant om een voor Farida gegronde reden te weigeren.

  3. Het Aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van het aangeboden digitale Product c.q. Dienst met bijbehorende prijzen. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Klant in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen Farida niet binden. Alle gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst (op afstand).

  4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten. Voor elke vervolgopdracht vindt er een nieuw aanbod en offerte plaats.

Artikel 4 - Diensten en producten: digitale producten, masterclasses, en coaching

  1. Zowel Klanten, zijnde consumenten, als Klanten zijnde bedrijven kunnen deelnemen aan de coaching en digitale producten van Farida.

  2. Toelichting en specificering van het coaching traject vind je in de navolgende artikelen.

  3. Farida heeft te allen tijde het recht de genoemde producten en diensten te wijzigen, uit te breiden of niet langer meer aan te bieden.

  4. Alle huidige prijzen en inhoud van de digitale producten en coaching zijn onder voorbehoud. Ook met betrekking tot de prijs behoudt Farida het recht het aanbod te wijzigen, mits zij Klant tijdig hiervan op de hoogte stelt.


Artikel 5 - Diensten en producten: digitale producten, masterclasses, en coaching

  1. Zowel klanten, zijnde consumenten, als klanten zijnde bedrijven kunnen deelnemen aan de coaching en digitale producten van Farida.

  2. Toelichting en specificering van het coaching traject vind je in de navolgende artikelen.

  3. Farida heeft te allen tijde het recht de genoemde producten en diensten te wijzigen, uit te breiden of niet langer meer aan te bieden.

  4. Alle huidige prijzen en inhoud van de digitale producten en coaching zijn onder voorbehoud. Ook met betrekking tot de prijs behoudt Farida het recht het aanbod te wijzigen, mits zij de klant tijdig hiervan op de hoogte stelt.

Artikel 6 – 1:1 Coaching Calls

  1. Dit artikel dient als een uitgebreide toelichting op de inhoud van de ‘1:1 Coaching’ van Farida.

  2. Onder 1:1 coaching wordt verstaan de persoonlijke begeleiding en coaching van de klant, niet zijnde in groepsverband.

  3. De informatie over de duur, het aantal sessies en overige huisregels zal gelijktijdig met het aanbod door Farida aan de klant worden overhandigd.

  4. De door Farida verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als bindend advies.

  5. Farida is buiten de coaching sessies beschikbaar voor support op maandag tussen 09:00 uur en 17:00 uur via de Chat Support in de leeromgeving.

  6. De coaching vindt online plaats via Zoom, Teams, Hangouts, Skype of een ander platform dat videobellen mogelijk maakt.

  7. De inhoud van de door Farida aangeboden coaching en de gedurende de coaching verleende adviezen zijn niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Farida de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. De coaching wordt voor zover mogelijk afgestemd op de wensen van de klant.

  8. De klant zal Farida schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de coaching alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor de klant aandacht wenst.

  9. Coaching gesprekken die onderdeel zijn van een coaching traject dienen 24 uur van tevoren per e-mail te worden afgezegd, gebeurt dit niet, komt het coaching gesprek te vervallen. Dit coaching gesprek kan niet op een ander moment ingehaald worden. De klant heeft hierbij geen recht op restitutie van (een deel van) de prijs van de desbetreffende dienst.

  10. Indien de klant niet tevreden is over de dienstverlening of coaching van Farida dient de klant dit tijdig via een officiële ingebrekestelling aan Farida te mailen. Farida heeft 14 dagen de tijd om hierop inhoudelijk te reageren en eventuele wanprestatie te herstellen.

  11. De schriftelijke ingebrekestelling moet gedetailleerd omschrijven waar Farida volgens de klant tekortschiet en de klant dient samen met Farida te overleggen hoe zij tot een oplossing kunnen komen.

  12. Is er gekozen voor een betaling in termijnen dient de klant ervoor te zorgen dat er voldoende geld op de rekening staat voor deze periodieke afschrijvingen. Bij storneringen en/of uitgestelde betalingen is het mogelijk dat er administratiekosten in rekening worden gebracht.

  13. In geval de periodieke afschrijving niet is gelukt, wordt er per e-mail een herinnering gestuurd en tot slot een aanmaning. Komt de klant na aanmaning zijn of haar betalingsverplichting nog steeds niet na, wordt het resterende bedrag en bijkomende administratie kosten in één keer in rekening gebracht en afgehandeld door het incassobureau.

  14. Na het versturen van een aanmaning en uitblijven van de betaling zal de klant (tijdelijk) geen toegang meer hebben tot de digitale producten en/of diensten van Farida. De blokkade op de toegang wordt opgeheven nadat het openstaande bedrag volledig is betaald.

Artikel 7 - Groep Coaching

  1. Alle voorwaarden vermeld onder Artikel 6, met uitzondering van lid 2 en 5, zijn ook van toepassing op de groep coaching.

  2. Binnen de groep coaching hebben deelnemers recht op maximaal één week per maand support via Chat Support en ook dit is gelimiteerd tot 1 vraag per dag, wat neerkomt op 5 vragen per week. Voor extra vragen of support heeft Farida het recht extra kosten in rekening te brengen naar rato van het door Farida bepaalde uurloon.

  3. De vragen via Chat Support kunnen gesteld worden op maandag tussen 09:00 en 17:00 uur.

  4. Na het versturen van een aanmaning en uitblijven van de betaling zal de klant (tijdelijk) geen toegang meer hebben tot het programma van de groep coaching. De blokkade op de toegang wordt opgeheven nadat het openstaande bedrag volledig is betaald.

Artikel 8 - Losse Coaching sessies

  1. Alle voorwaarden vermeld onder Artikel 6, met uitzondering van lid 2, 5 en 9, zijn ook van toepassing op de losse coaching sessies met Farida.

  2. Het annuleren van een eenmalig los coaching gesprek is mogelijk tot 24 uur voor het betreffende gesprek. Annulering hierna is niet mogelijk, en ingeval er geen annulering binnen deze termijn plaatsvindt of de klant niet is op komen dagen, heeft dit tot gevolg dat de afspraak komt te vervallen, zonder dat de klant recht heeft om deze afspraak in te halen.

  3. Reeds gemaakte afspraken voor een eenmalige één-op-één coaching, die vanaf 24 uur voor de aanvangsdatum van de afspraak geannuleerd worden, zal 100% van de afgesproken fee in rekening worden gebracht.

  4. Bij rechtmatige annulering kan een nieuwe afspraak ingepland worden, welke binnen twee maanden na de geannuleerde sessie dient te worden ingepland. Geschiedt het inplannen van de follow-up coaching sessie na deze twee maanden, dient de klant hiervoor een nieuwe afspraak in te plannen conform het tarief van Farida. Farida zal haar best doen om een nieuwe afspraak in te plannen, echter kan dit niet gegarandeerd worden.

Artikel 9 - Overige digitale producten

  1. Dit artikel dient als een uitgebreide toelichting op de inhoud van alle overige digitale producten van Farida.

  2. Onder overige digitale producten wordt onder andere gedoeld op, maar niet beperkt tot, masterclasses, masterclass bundels, (mini-)cursussen, e-books en audiocursussen.

  3. De klant heeft voor levenslange duur toegang tot de door de klant aangeschafte digitale producten.

  4. De informatie over de duur, toegang tot de producten en overige huisregels zal gelijktijdig met het aanbod door Farida aan de klant worden overhandigd. De klant ontvangt na betaling een e-mail met de benodigde gegevens die toegang verschaffen tot het gekochte digitale product.

  5. Indien de klant tegen technische storingen aanloopt of om andere redenen de toegang tot het product niet mogelijk is, dient de klant een e-mail te sturen naar Farida. Het voordoen van een technische storing geeft de klant geen mogelijkheid om restitutie te ontvangen voor het aangeschafte digitale product. Farida zal zorgdragen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen en de klant toegang verlenen tot het product.

  6. De klant heeft bij aankoop van het digitale product reeds afstand gedaan van het recht tot ontbinding, gezien het een digitaal product betreft. Mocht er toch een gedeeltelijke ontbinding plaatsvinden dan laat de overeenkomst de betalingsverplichtingen van de klant onverlet voor zover Farida ten tijde van de ontbinding al werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd. De klant dient de overeengekomen vergoeding naar rato te voldoen.

  7. Voortijdse beëindiging is niet mogelijk. Maar ingeval er toch een rechtsgeldige voortijdige beëindiging van de overeenkomst plaatsvindt, is de klant de tot dan daadwerkelijk gemaakte kosten verschuldigd van Farida tegen het overeengekomen (uur)tarief. De urenregistratie van Farida is hierbij leidend.

  8. Restitutie van de gekochte digitale producten is niet mogelijk. Bij aankoop van de producten is de klant akkoord gegaan met de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op deze overeenkomst.

Artikel 10 - Totstandkoming van de Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant een Aanbod van Farida heeft aanvaard door het betreffende Product c.q. Dienst via de aangewezen betaaldienst te betalen waarop de klant op haar beurt toegang zal krijgen tot de betreffende Dienst.

  2. Een Aanbod kan door Farida gedaan worden via de website, social media, e-mail en overige digitale platforms.

  3. Indien de klant het Aanbod heeft aanvaard door een Overeenkomst te sluiten met Farida, zal Farida de Overeenkomst met de klant schriftelijk, althans per e-mail bevestigen.

  4. Als de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het Aanbod is Farida daaraan niet gebonden.

  5. Farida is niet gehouden aan een Aanbod indien de klant redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan de klant geen rechten ontlenen.

Artikel 11 - Duur van de Overeenkomst

  1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij de inhoud, aard of strekking van de opdracht met zich brengt dat zij voor een onbepaalde tijd is aangegaan. De duur van de overeenkomst is mede afhankelijk van externe factoren, waaronder maar niet beperkt tot de kwaliteit en de tijdige aanlevering van de informatie die Farida van de klant verkrijgt.

  2. Zowel de klant als Farida kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld en haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij alsnog verzuimt haar verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden ook verstaan de betalings- en medewerkingsverplichtingen van de klant.

  3. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van de klant onverlet voor zover Farida ten tijde van de ontbinding al werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd. De klant dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.

  4. Voortijdse beëindiging is niet zomaar mogelijk. Maar ingeval er toch een rechtsgeldige voortijdige beëindiging van de Overeenkomst plaatsvindt, is de klant de tot dan daadwerkelijk gemaakte kosten verschuldigd van Farida tegen het overeengekomen (uur)tarief. De urenregistratie van Farida is hierbij leidend.

Artikel 12 - Uitvoering van de Overeenkomst

  1. Farida zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. In de digitale producten en coaching deelt Farida haar kennis, ervaring en tools. De klant moet naast het volgen van een onlineprogramma of cursus voldoende tijd reserveren voor de opdrachten. Farida zal zich volledig inspannen om de klant van de juiste handvatten, tools en coaching te voorzien. Farida kan echter niet garanderen dat het volgen van haar onlineprogramma’s of digitale producten successen in het leven of bedrijf van de klant genereert. Wel zal Farida haar uiterste best doen al haar kennis en ervaring in te zetten om te zorgen dat de klant de onlineprogramma’s en digitale producten met succes kan volgen en afronden. De klant heeft hierin ook een eigen verantwoordelijkheid.

  2. Als en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft Farida het recht bepaalde werkzaamheden naar eigen inzicht te laten verrichten door derden.

  3. De klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Farida aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Farida worden verstrekt. Als de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Farida zijn verstrekt, heeft Farida het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de klant in rekening te brengen.

  4. Farida kan alvorens over te gaan tot uitvoering van de Overeenkomst zekerheid verlangen van de klant, dan wel volledige vooruitbetaling.

  5. Farida is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan doordat Farida is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Farida kenbaar was. De klant vrijwaart Farida voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en welke aan de klant toerekenbaar zijn.

Artikel 13 - Toegang Digitale producten

  1. Indien de klant een digitaal product heeft aangeschaft, krijgt de klant toegang tot de Dienst via een online portaal van een derde. Farida verleent aan de klant een niet-exclusief en beperkt gebruiksrecht met betrekking tot de onlinecursus.

  2. De klant mag de online leeromgeving slechts gebruiken voor zijn eigen activiteiten. Daarmee is het gebruiksrecht niet overdraagbaar en is het de klant niet toegestaan om het gebruiksrecht te verkopen, te verhuren, in sublicentie te geven of op welke wijze of voor welk doel dan ook ter beschikking van een derde te stellen.

  3. De klant heeft slechts toegang tot de onlineproducten indien voldaan is aan de betalingsvoorwaarden. Na betaling van het digitale product ontvangt de klant een toegangslink naar de pagina waar het digitale product op gehost wordt waarna de klant toegang zal krijgen tot de producten of dienst die gekocht is.

  4. Farida behoudt het recht om klanten haar diensten en producten te weigeren als in het verleden niet aan de betalingsvoorwaarden is voldaan. Het betaalde bedrag wordt dan teruggestort naar het door de klant gebruikte betaalmiddel.

  5. In geval van technische problemen dient de klant Farida hiervan schriftelijk per e-mail te informeren. Farida zal de nodige maatregelen treffen om de toegang tot de dienst te herstellen. Indien de klant een periode geen gebruik kan maken van de toegang tot de dienst, zal de toegang tot de dienst, op verzoek van de klant, verlengd worden met de periode waarin gebruik van de dienst wegens technische problemen niet mogelijk was. Een dergelijk verzoek dient per e-mail te geschieden en zal pas worden toegewezen als de technische problemen voor rekening en risico van Farida komen.

  6. Indien de klant heeft betaald voor de toegang maar hier geen gebruik van maakt, zal Farida de al betaalde gelden niet restitueren. De duur van de toegang tot de onlinecursus is afhankelijk van de gekozen cursus.

  7. Indien de klant nog een cursus wil volgen, dient de klant de toegang tot een nieuwe cursus aan te schaffen.

Artikel 14 - Adviezen

  1. Farida kan indien daartoe opdracht is gegeven een advies, plan van aanpak, ontwerp, rapportage, planning en/of verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Farida de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. De klant beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de adviezen opvolgt.

  2. De door Farida verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als bindend advies.

  3. De klant is op eerste verzoek van Farida verplicht om door haar verstrekte voorstellen te beoordelen. Als Farida wordt vertraagd in haar werkzaamheden, doordat de klant niet of niet tijdig een beoordeling geeft op een door Farida gedaan voorstel, is de klant te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane gevolgen, zoals vertraging.

  4. De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat te allen tijde afhankelijk is van externe factoren die de rapportages en adviezen van Farida kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit, juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van de klant en diens medewerkers. De klant staat in voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van de benodigde gegevens en informatie.

  5. De klant zal Farida schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor de klant aandacht wenst.

Artikel 15 - Prijzen en betaling

  1. Alle prijzen zijn in beginsel inclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders overeengekomen. Als producten of diensten exclusief omzetbelasting (btw) zijn, wordt dit expliciet aangegeven in de communicatie richting de klant.

  2. Farida biedt haar Digitale producten c.q. Diensten aan volgens een vast tarief. Betaling dient vooraf te geschieden in de valuta waarin is gefactureerd via de aangegeven betaaldienst. Partijen kunnen ook overeenkomen dat betaling periodiek geschiedt. Met periodiek wordt bedoeld: terugkerende betalingen op vaste tijden en momenten.

  3. De klant dient betaling ineens te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van Farida.

  4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van Koper zijn de vorderingen van Farida op de koper onmiddellijk opeisbaar.

  5. Farida heeft het recht de door de koper gedane betalingen eerst te laten strekken in mindering van de openstaande kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. Farida kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de koper een andere volgorde voor de toerekening aanwijst. Farida kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente alsmede de kosten worden voldaan.

  6. Wanneer koper niet aan haar betalingsverplichting voldoet en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn van 14 dagen heeft voldaan aan haar verplichting, is koper zijnde een bedrijf in verzuim. Koper zijnde een consument zal eerst een schriftelijke aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien consument binnen die termijn niet aan zijn verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt.

  7. Vanaf de datum dat koper in verzuim is, zal Farida zonder nadere ingebrekestelling aanspraak maken op de wettelijke (handels)rente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.

  8. Voor de afhandeling van te late betalingen heeft Farida gekozen samen te werken met een incassobedrijf. Als er niet tijdig met Farida een betaalafspraak wordt gemaakt, zal Farida dit overdragen aan het incassobureau. Vanaf het moment dat de afhandeling van de betaling is overgedragen aan het incassobureau verloopt alle correspondentie via het desbetreffende contactpersoon werkzaam voor het door Farida ingehuurde incassobureau.

  9. Na overdracht aan het incassobureau zal de klant (tijdelijk) geen toegang meer hebben tot de digitale producten en/of diensten van Farida. De blokkade op de toegang wordt opgeheven nadat het openstaande bedrag volledig is betaald.

  10. Is er gekozen voor een betaling in termijnen dient de klant ervoor te zorgen dat er voldoende geld op de rekening staat voor deze periodieke afschrijvingen. Bij storneringen en/of uitgestelde betalingen is het mogelijk dat er administratiekosten in rekening worden gebracht.

  11. In geval de periodieke afschrijving niet is gelukt, wordt er per e-mail een herinnering gestuurd en tot slot een aanmaning.

  12. Als Farida meer of hogere kosten heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van koper.

Artikel 16 – ‘Geen restitutie’ beleid

  1. Farida hanteert voor de door haar aangeboden online producten en diensten een ‘geen restitutie’ beleid.

  2. Voor afname van de digitale producten van Farida is onder geen omstandigheid restitutie van geld mogelijk. Tussentijdse opzegging is daarom niet mogelijk. De enkele reden dat klant geen gebruik maakt van de inhoud van het digitale product geeft klant geen recht op restitutie van het betaalde bedrag. Ook periodieke afschrijvingen zullen voortgezet worden en betaald moeten worden.

  3. Klant, zijnde consument die akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden ziet automatisch af van hun recht tot Herroeping. Gezien de afname van de diensten en digitale producten van Farida directe toegang tot digitale producten betreft, is restitutie niet mogelijk.

  4. Klant, zijnde bedrijven hebben geen mogelijkheid tot tussentijdse opzegging en daarom ook geen recht op restitutie na afname van de digitale producten en diensten van Farida. Gezien de afname van de diensten en digitale producten van Farida directe toegang tot digitale producten betreft, is restitutie niet mogelijk.

Artikel 17 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

  1. Farida gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van klant en bezoekers van de website(s). Indien er vragen zijn omtrent de vastlegging van gegevens van klant, zal Farida de betrokkene hierover informeren.

  2. Farida neemt de privacy van klant serieus en zij gebruikt de persoonsgegevens alleen in het kader van haar dienstverlening. Farida houdt zich aan de wettelijke regels rondom Bescherming Persoonsgegevens. Voor een uitgebreide toelichting op hoe Farida om gaat met jouw gegevens verwijzen we naar onze Privacy Statement.

  3. Als Farida op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.

  4. Door het instemmen met deze voorwaarden geeft klant toestemming dat de coaching sessies en overige digitale producten mogelijk opgenomen worden en dit beeldmateriaal voor gebruik van promotie doeleinden, door Farida, ingezet mag worden.

Artikel 18 - Opschorting en ontbinding

  1. Farida is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien klant de (betaal)verplichtingen uit de Overeenkomst niet of niet volledig nakomt.

  2. Bovendien is Farida bevoegd de tussen haar en klant bestaande Overeenkomst, voor zover deze nog niet is uitgevoerd, zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, als de klant, niet tijdig of niet behoorlijk voldoet aan de verplichtingen die voor hem uit enige met Farida gesloten Overeenkomst voortvloeien.

  3. Voorts is Farida bevoegd de Overeenkomst zonder voorafgaande ingebrekestelling te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

  4. Als de Overeenkomst wordt ontbonden, zijn de vorderingen van Farida op klant onmiddellijk opeisbaar. Wanneer Farida de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en Overeenkomst.

  5. Farida behoudt altijd het recht om schadevergoeding te vorderen.

Artikel 19 - Beperking van aansprakelijkheid

  1. Als het uitvoeren van de Overeenkomst door Farida leidt tot aansprakelijkheid van Farida jegens klant of derden, is die aansprakelijkheid beperkt tot een maximumbedrag gelijk aan de in verband met de Overeenkomst door Farida in rekening gebrachte kosten, tenzij de schade is ontstaan wegens opzet of grove schuld.

  2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Farida, is Farida uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien klant Farida binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Farida deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat Farida in staat is om adequaat te reageren.

  3. Farida sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Farida is niet aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade.

  4. Klant vrijwaart Farida voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten gevolge van een dienst die door klant aan een derde is geleverd en mede bestond uit door Farida geleverde Producten c.q. Diensten, tenzij klant kan aantonen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt door de dienst van Farida.

  5. Het succesvol afronden van een onlinecursus, 1:1 coaching of overige dienst van Farida door klant wordt niet gegarandeerd. Klant is altijd zelf verantwoordelijk voor het met succes afronden van de onlinecursus, 1:1 coaching of overige dienst. Op Farida rust een inspanningsverbintenis om klant naar beste kunnen te begeleiden binnen het kader van de Overeenkomst. Op Farida rust geen verplichting een bepaald resultaat te behalen, oftewel geen resultaatsverbintenis.

  6. Iedere aansprakelijkheid voor schade die klant lijdt als gevolg van het niet met succes afronden van de training is uitgesloten, gevolgschade daar nadrukkelijk onder begrepen. Een en ander met uitzondering van de situatie waarin sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Farida.

  7. De inhoud van het opgeleverde advies van Farida is niet bindend en slechts adviserend van aard. Klant beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van Farida opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en risico van klant. Klant is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van Farida. Farida is niet gehouden aan enige vorm van restitutie als dit het geval is.

  8. Farida is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website(s) of van gelinkte websites.

  9. Farida is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website en/of de plug-ins van derden.

  10. Farida staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Farida verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

  11. Alle aanspraken van klant wegens tekortschieten aan de zijde van Farida vervallen als deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Farida binnen een jaar nadat klant bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Alle aanspraken van klant vervallen in ieder geval een jaar na het eindigen van de Overeenkomst.

Artikel 20 - Overmacht

  1. Farida is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen, noch kan zij gehouden worden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld en noch op grond van de wet, rechtshandeling of de in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.

  2. Onder overmacht wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, (i) overmacht van toeleveranciers van Farida, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door klant aan Farida zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring, (vi) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit en hacking), (vii) natuurrampen, (viii) oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen, (x) werkstakingen in het bedrijf van Farida en (xi) overige situaties die naar het oordeel van Farida buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.

  3. In geval van overmacht hebben beide partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. In geval van gedeeltelijke ontbinding, zal Farida het deel terugbetalen dat door overmacht niet heeft plaatsgevonden. Klant heeft geen recht op restitutie als een gedeelte van de overeenkomst wel is nagekomen. In geval van gehele ontbinding, heeft klant recht op restitutie van de reeds betaalde gelden. Farida is niet verplicht om klant te vergoeden voor eventuele verliezen die zijn veroorzaakt door een dergelijke herroeping.

Artikel 21 - Risico-overgang

  1. Het risico van verlies of beschadiging van de producten die voorwerp van de Overeenkomst zijn, gaat over op klant op het moment waarop deze in de macht van klant zijn verstrekt. Hiervan is sprake als de producten zijn geleverd op het digitale afleveradres (opgegeven e-mailadres) van klant.

Artikel 22 - Intellectuele eigendomsrechten

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van Farida berusten uitsluitend bij Farida en worden niet overgedragen aan klant.

  2. Het is klant verboden om alle stukken waarop de intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van Farida rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Farida.

  3. Het is klant verboden om de producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van Farida rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst.

  4. Elke inbreuk van klant op de IE-rechten (en auteursrechten) van Farida, wordt bestraft met een eenmalige boete ter hoogte van € 15.000,- euro (zegge: vijftienduizend euro) en een boete van € 500,- euro (zegge: vijfhonderd euro) voor elke dag dat de inbreuk voortduurt. Dit laat het recht van Farida onverlet om een (aanvullende) schadevergoeding te vorderen.

Artikel 23 - Geheimhouding

  1. Farida en klant verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die is verkregen in het kader van de Overeenkomst. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet ook worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat. De geheimhouding is niet van toepassing als de betreffende informatie reeds openbaar/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de Overeenkomst bij klant aan Farida bekend gemaakt is en/of op andere wijze door Farida is verkregen.

  2. Als Farida op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te verstrekken en Farida zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Farida niet gehouden tot enige schadevergoeding en geeft klant geen grond voor ontbinding van de Overeenkomst.

  3. De geheimhoudingsverplichting leggen Farida en klant ook de door hen in te schakelen derden op.

Artikel 24 - Klachten

  1. Indien klant niet tevreden is over producten c.q. diensten van Farida of anderszins klachten heeft over de uitvoering van de Overeenkomst, is klant verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de betreffende aanleiding die tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen schriftelijk gemeld worden via [email protected] met als onderwerp "Klacht".

  2. De klacht moet door klant voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Farida de klacht in behandeling kunnen nemen.

  3. Farida zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.

  4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 25 - Toepasselijk recht

  1. Op de rechtsverhouding tussen Farida en klant is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het (CISG) Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.

  2. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds doorslaggevend. Farida heeft het recht deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen.

  3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Farida en klant, worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank Den Haag, tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.

Artikel 26 - Wijziging van de voorwaarden

  1. Farida is te allen tijde bevoegd om wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen. Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip.

  2. Farida zal de gewijzigde voorwaarden tijdig per mail aan klant sturen. Indien geen tijdstip is aangegeven, treden de wijzigingen voor klant in werking zodra klant de wijziging heeft ontvangen.